De Wilde Vaart (ook wel Explorers genoemd) is een speltak voor leden vanaf 15 t/m 18 jaar. Binnen deze speltak krijgen de leden veel vrijheid en worden gestimuleerd om zelfstandig activiteiten te organiseren. Al deze activiteiten worden begeleidt door de begeleiders van de groep, geen leiding meer dus. Het verschil tussen leiding en begeleiding zit hem hier in de zojuist benoemde vrijheid die de leden krijgen.

Door de grote zelfstandigheid en vrijheid, ontstaan er vaak spelideeën die de meeste mensen onrealistisch vinden. Misschien lukt het niet, maar alles wordt op alles gezet om het wel te proberen!

Jaarlijkse hoogte punten:

• Kaagcup (zeilwedstrijden met meer dan 250 deelnemende boten)
  • Pionieren op Koningsdag
  • iScout
  • Weekendje
  • Zomerkamp
  • HITT

“Hier doen, wat je thuis niet zou kunnen doen”

Contactgegevens Wilde Vaart

Heeft u interesse, vragen na het lezen van het bovenstaande en/of lijkt het u of uw kind leuk om een keer met een opkomst mee te kijken? Vul dan snel onderstaand formulier in!